SEO 20 aandachtspunten

seo, 20 tips

SEO is tegenwoordig een belangrijk onderdeel om vindbaar te zijn voor bedrijven. De tijd van de gele- en gouden gidsen waar een advertentie wonderen deed is voorbij. De online zichtbaarheid van de website of webwinkel is cruciaal voor het behalen van resultaat.

Vanzelfsprekend kan er ook gekozen worden voor SEA, het adverteren via Google, Bing en andere platforms. Echter zijn hier doorlopende kosten mee gemoeid, die zeker voor starters en kleine bedrijven niet altijd rendabel zijn.

Dit terwijl een goede optimalisatie voor de zoekmachines kan zorgen voor hoge posities in de  organische zoekresultaten.  Ook  hier zijn kosten aan verbonden, bijvoorbeeld uw tijd. Echter bij een goede uitvoering, en een dagelijkse implementatie van onderstaande technieken, levert dit mooie resultaten op.

20 belangrijke SEO-onderdelen:

  • Keyword research en analyse
  • Content optimalisatie voor zoekmachines
  • Title tags en meta descriptions optimalisatie
  • Gebruik van header tags (H1, H2, etc.)
  • Interne linking structuur
  • Gebruik van alt-teksten voor afbeeldingen
  • Mobile-friendly website ontwerp
  • Snelheid van de website
  • SSL-beveiliging en HTTPS-protocol
  • Kwaliteit en relevantie van backlinks
  • Gebruik van social media om de zichtbaarheid te vergroten
  • Lokale SEO optimalisatie voor bedrijven met fysieke locaties
  • Het verbeteren van de gebruikerservaring op de website
  • Technische SEO aspecten, zoals crawlbaarheid en indexeerbaarheid
  • Optimalisatie van laadtijd en prestaties van de website
  • Regelmatige content updates en toevoegingen
  • Het vermijden van duplicate content
  • Het creëren van kwalitatieve en relevante content
  • Het monitoren van zoekwoordposities en organisch verkeer
  • Het analyseren van SEO-prestaties en het aanpassen van strategieën op basis van gegevens